• SEL

    GİRİŞ
    Özel gereksinimli olsun ya da olmasın toplumdaki tüm bireylerin kendini güvende hissetmek en temel gereksinimlerden birisidir. Özel gereksinimli bireyler günlük yaşamda ev, okul, park, alışveriş merkezi, cadde ve sokaklarda deprem, sel, yangın, kazalar gibi çeşitli tehlikelerle karşılaşabilirler. Günlük yaşamda karşılaşabilecekleri bu tehlikelerden korunabilmeleri için bazı temel güvenlik becerilerine sahip olmaları gerekmektedir.
    SEL
    Sel gibi afetler, sosyal hayatı olumsuz etkileyebilir. Bununla birlikte sel sonucu ortaya çıkan yıkımlar, otizimli ve zihinsel yetersizliği olan bireyler için barınma ve sağlıklı gıdaya ulaşma gibi sorunların daha belirgin olarak görülmesine neden olabilir. Ani bir su dalgasıyla baş etmek herkes için zordur, ancak otizmli ve zihinsel yetersizliği olan bireyler için çok daha endişe verici hale gelebilir.
    VİDEO MODEL
    Video model ile öğretim otizmli veya zihinsel yetersizliği olan bireylere, ister kendisi ister başka bir kişi olsun, bir beceriyi sergileyen bir modelin videosunu göstermeyi içerir. Daha sonra çocuk veya gençten videoda gösterilen adımları gerçekleştirmesi istenir. Video model ile öğretim güvenlik becerileri, konuşma becerileri, mesleki beceriler, oyun ve günlük yaşam becerilerinin öğretiminde etkili olmuştur. Araştırmalar, video modellemenin becerilerin daha hızlı edinilmesini ve genelleştirilmesini sağladığını göstermektedir.
    SOSYAL ÖYKÜLER
    Otizmli ya da zihinsel yetersizliği olan bireylere sosyal becerileri öğretmek amacıyla belirli bir formatta yazılan, sosyal bilgiyi doğrudan ve kolay anlaşılır bir şekilde sunan kısa öykülerdir. Sosyal öyküler sosyal becerilerin yanı sıra yabancı kişilerin kaçırma girişimlerinden korunma, cinsel tacizden korunma ve alay etmeyle başa çıkma gibi güvenlik becerilerinin öğretiminde de kullanılmaktadır.

YANGINTRAFİK KAZASI