• YANGIN

    GİRİŞ
    Özel gereksinimli olsun ya da olmasın toplumdaki tüm bireylerin kendini güvende hissetmek en temel gereksinimlerden birisidir. Özel gereksinimli bireyler günlük yaşamda ev, okul, park, alışveriş merkezi, cadde ve sokaklarda deprem, sel, yangın, kazalar ve hafif yaralanmalar gibi çeşitli tehlikelerle karşılaşabilirler. Günlük yaşamda karşılaşabilecekleri bu tehlikelerden korunabilmeleri için bazı temel güvenlik becerilerine sahip olmaları gerekmektedir.
    YANGIN
    Otizmli veya zihinsel yetersizliği olan bireyler evde ortaya çıkabilecek olası yangınlarda, tehlikeli bir durumu fark etme, korunma ve tehlikeli ortamdan uzaklaşma, diğer insanlardan yardım isteme gibi konularda sorunlar yaşayabilmektedirler. Bu bireylerin güvenliğini sağlamak amacıyla yangınla mücadelede temel davranışların öğretilmesi oldukça önemlidir.
    VİDEO MODEL 
    Video model ile öğretim; otizmli veya zihinsel yetersizliği olan bireylere bir beceriyi sergileyen bir modelin videosunu göstermeyi içerir. Videodaki model kendisi veye bir başka bir kişi olabilir. Daha sonra çocuk veya gençten videoda gösterilen adımları gerçekleştirmesi istenir. Video model ile öğretim  güvenlik becerileri, konuşma becerileri, mesleki beceriler, oyun ve günlük yaşam becerilerinin öğretiminde etkili olmuştur. Araştırmalar, video modellemenin becerilerin daha hızlı edinilmesini ve genelleştirilmesini sağladığını göstermektedir.
    SOSYAL ÖYKÜLER 
    Zihinsel yetersizliği olan ya da otizmli bireylere sosyal becerileri öğretmek amacıyla belirli bir formatta yazılan, sosyal bilgiyi doğrudan ve kolay anlaşılır bir şekilde sunan kısa öykülerdir. Sosyal öyküler sosyal becerilerin yanı sıra yabancı kişilerin kaçırma girişimlerinden korunma, cinsel tacizden korunma ve alay etmeyle başa çıkma gibi güvenlik becerilerinin öğretiminde de kullanılmaktadır.

DEPREMSEL